Pravidla

16. října 2018 v 17:54 | Heather

•Respektovat admin team a jeho zástupce.
•Zbytečně se nehádat veřejně - hádky si berte s sebou do PM.
•Neurážet se a zbytečně se nenavážet do ostatních hráčů.
•Pamatovat si, že vztah postav a Vás, jakožto hráčů, je něco jiného. Uvědomte si, že pokud Vás herně urazí cizí postava, neuráží Vás její hráč.
•Ne všechny zajímá, jak se Vaše postavy začaly věnovat milostným aktivitám. Tyto věci si odneste taktéž do PM.
•Nezatěžujte zbytečně hráče svými problémy - rádi Vám pomůžeme, ale RPG je hlavně o odpočinku a ne o neustálém stěžování si.
•Jsme česko-slovenské RPG, takže oceníme, když budete psát česky či slovensky. Pokud trváte na psaní v angličtině, založíme Vám na to příslušný kanál.
•NSFW věci jako je brutalita, či jiné 18+ věci, patří do NSFW kanálu.
•Slušně podaná kritika je dobrá kritika - na jinou nebude brán, v chatu ani mimo, zřetel.

A-team si vyhrazuje právo kdykoliv doplnit či pozměnit pravidla. Odesláním registrace hráč s pravidly automaticky souhlasí. A-team dle těchto pravidel má právo hráče potrestat, co se týče jeho herní postavy. Při velkých problémech i vyhazovem ze hry a banem.
Taktéž si vyhrazujeme právo bez udání důvodu vyhodit hráče, jež je zapsán v blacklistu OSP, či s ním byly od admina, nebo i hráče, doloženy problémy na jiných RPG projektech. Přestupky, za které může být tento hráč vyhozen, se musí týkat obtěžování jiných hráčů, mezi což patří i vyhrožování, či záměrná manipulace.

Hra se odehrává na herním fóru, odkaz na něj můžete najít nad záhlavím.
Upozorňujeme na to, že se do něj můžete registrovat pouze po odeslání a schválení registrace postavy.

Jedná se o soubor pravidel, která se taktéž zavazujete neporušovat odesláním registrace. Prosím, přečtěte si je pořádně, některá se týkají už sepisování vaší postavy.

Marry/Garry Sue
Jedná se o postavu, která všechno umí, má samé kladné schopnosti a nikdo není schopen ji porazit. Každá postava má svou špatnou vlastnost a taky slabinu. Pokud chcete umět karate a mít černý pásek, počítejte s tím, že je třeba taky umět hrát, jako byste ho skutečně měli. Taky ale počítejte s tím, že nebudete schopni se vyhnout všem útokům a všechny rány naráz zasadit bez minutí. V případě takového typu chování kontaktujte A-team.

Křišťálová stěna aneb křišťálovka
Jak již bylo zmíněno v pravidlech chatu, Vy nejste Vaše postava a ona není Vámi. Nenoste si špatné zkušenosti Vaší postavy s sebou chatu a do reálného života. Nehádejte se s jinými hráči kvůli tomu, co bylo řečeno Vaší postavě - není to mířeno na Vás, ale na Vaši postavu! Stejně tak pokud se někdo znelíbí Vám, neznamená to, že ho musíte nesnášet i herně. Z nejlepších přátel se náhle stát nepřáteli je poněkud přes čáru. Pod křišťálovou stěnou se občas naráží i na metagaming.
Metagaming aneb další křišťálovka
Vaše postava není Vy a Vy nejste Vaše postava. Pokud se něco mimo herně dozvíte, nemůžete se tvářit, že Vaše postava to ví taky. Musí se danou informaci dozvědět herně a teprve pak na ni může reagovat. To se týká i 'čtení myšlenek' spoluhráče. Vy si v postu můžete přečíst, že Vás chce obětovat pro uspokojení jakéhokoliv kultu, ale Vaše postava to neví. Pokud nemá schopnost přímo nahlížet do myšlenek, jsou jí skryty a nemůže na ně tedy reagovat.

Powerplaying
"Když se na mě Kaien vrhl s nožem v ruce, jednoduše jsem uskočil, nůž mu vytrhl a vrazil mu ho do míst, kam slunce nesvítí." Základní chyba. Vidíte ji? Váš spoluhráč musí mít možnost reakce na Vaši akci. Samo sebou se on i Vy musíte snažit hrát dle schopností Vašich postav, viz. Marry/Garry Sue. Pokud chcete rovnou napsat zásah, se spoluhráčem se buď dohodněte, anebo velice dobře popište Váš tah, aby bylo znát, proč se mu vyhnout nešlo. V případě neshod kontaktujte A-team.

Multiplaying
V Epiphany máme povoleny celkově čtyři postavy. Admini mají dovoleno hrát za více, ale jejich postavy navíc jsou tzv. adminské postavy - vůdci ras či zaměření. Jedná se spíše o NPC, za která normálně hrají. Hráč však tyto postavy nemá a někteří zakládají tzv. multiúčty. Jeden hráč, vícero účtů a tedy - vícero postav. Za toto Vám hrozí okamžitý vyhazovat hry, nemluvě o tom, že to poznáme nejen podle Vašeho stylu psaní, ale také podle Vaší IP adresy.

nonRelationships
V překladu vztahy mimo hru. Toto pravidlo se týká jak A-teamu, tak samotných hráčů, jelikož jej musí obě strany dodržovat. Nezáleží na tom, či je hráč adminův bratr, sestra, přítel, přítelkyně nebo klidně i dlouholetý spoluhráč. K hráčům se chováme stejně, stejně tak se Vy nepokoušejte z nás mámit věci ohledně neodhaleného příběhu hry či lepší odměny na eventech. Pokud se stane, že admin předal hráči kritickou informaci nebo o ni hráč škemral, čekejte trest. Vždy půjde o individuální tresty, které budou záviset na důležitosti informace či na situaci, ve které byla vyřčena.
Nepočítáme s tím, že toto pravidlo bude vědomě porušovat jakýkoliv z adminů, proto žádáme Vás, hráče, abyste se nesnažili z nich mámit informace či herní výhody. Jsme taky jen lidé, ale chceme podmínky pro všechny stejné.

Herní příspěvky
Oceníme posty o délce alespoň 60ti slov, což je něco okolo 370ti znaků. Víme, že ne vždy se dá reagovat dlouhými posty, ale posty na jeden řádek jsou skutečně nedostatečné, pokud se nejedná o odchod či příchod postavy. Hrajeme stylem 'script' což jsou jednoduše uvozovky na řeč, kurzíva na myšlenky a klasický text na pohyb a podobně. Ačkoliv jsme ochotni tolerovat i 'emote' (pohyb a podobně v kurzívě, mluva normálně, myšlenky mezi čárkami //), preferujeme 'script' a minulý čas množného čísla. Denní dobu si můžete vymyslet, popisem okolí se ale řiďte podle místa, které jste si na fóru vybrali. Povolené jsou dvě hry naráz - jedna klasická a druhá na akci/eventu.
Pokud Vám přijde Vaše hra nezáživná, můžete zavolat Osud, který Vám ji hezky opepří - volání Osudu na vlastní nebezpečí! Jak jistě chápete, Osud se nesmí ignorovat a může porušit herní pravidlo Marry/Garry Sue a Powerplaying, protože se jednoduše jedná o Vypravěče, který tato práva má.